سردار شهید محمد حنیفه درستی

زندگی نامه

سردار سرتیپ پاسدار محمد حنیفه درستی سال ۱۳۳۷ در روستای قوروق شهرستان خوی به دنیاآمد. علیرغم فشارهای زندگی که بر روی خانواده بود، پس از خدمت سربازی به دلیل شرایط حساس منطقه شمال غرب کشور و حضور گروهک های ضد انقلاب از تاریخ ۵۷/۱۲/۲۳ به مدت یک سال به عنوان چریک در یگان های لشکر۶۴ پیاده ارومیه خدمت نمود؛ تا اینکه فکر پیوستن به جمع سپاهیان پاسدار او ، در تاریخ ۵۹/۳/۱۳ محقق شد.

ایشان جزو افرادی بود که پس از پایان دوره آموزشی در جهت برقراری امنیت در منطقه عملیاتی صنور خوی حضور یافته و پس از اندک مدتی به دلیل تجربه و لیاقتی که از خود نشان داد سر پرستی اردو گاه عملیاتی به او سپرده شد و از آن به بعد تا روز شهادتش در مناطق عملیاتی حضورمداوم داشت .

جای جای مناطق عملیاتی، شهیدحنیف درستی را به یاد دارد و مردم خوی قاطعیت و شجاعت و ایثار او رادر ذهن دارند که چگونه ضد انقلاب را از آن مناطق ریشه کن کرد و امنیت را در همان اوایل انقلاب به مردم مومن هدیه داد. حنیف رزمنده ای دلاور و فرماندهی با درایت بود و همین لیاقت او باعث شد تا مسئولیت های مختلفی را بر عهده داشته و دوشادوش رزمندگان اسلام حافظ حریم و حرمت اسلام و مردم باشد.

زندگی حنیف هیچ وقت رنگ آرامش را ندید و همیشه در فکر مبارزه و در کنار آن همت خود را جزم کرد تا فرزندان این مرز وبوم را برای دفاع از اسلام و کشور آماده کند. حنیف فرماندهی را تکلیفی الهی می‌پنداشت و بدین جهت به قبول مسئولیت‌های مختلف گردن نهاد و در طول زندگی پر افتخار رزمندگی مسئولیت های زیادی را تقبل کرد تا قدمی در دفاع از اسلام عزیز برداشته باشد.

سرپرستی اردوگاه عملیاتی در صنور خوی ، فرماندهی گروهان در پیرانشهر ، فرماندهی گروهان در تیپ ۲۷ محمد رسول ا… در جنوب ، جانشینی و مسئولیت عملیات سپاه خوی ، فرماندهی گردان جند ا… خوی، مسئولیت واحد آموزش نظامی سپاه خوی ، فرماندهی گردان حضرت ابو الفضل (ع) تیپ ابا عبد ا… الحسین (ع) ، فرماندهی گروه رزمی شهدای مکه ، معاونت عملیات لشکر۳ و فرماندهی تیپ های سوم و دوم لشکر ۳ بخشی از نشانه های ایثار و فداکاری این شهید بزرگوار است.

در طی این مدت چهار بار مجروح گشته و به افتخار جانبازی نائل آمده بود.شهید در کنار رزم در میدان های نبرد به تحصیل علوم مختلف پرداخت و تحصیلات عالی را در دانشگاه امام حسین (ع) سپری نمود .حیف تاب ماندن در این دنیای فانی را نداشت و به همراه یار دیرینش »سردار قهاری« و»سردار زمانلو« ودیگر همرزمانش شهادت را در آغوش کشیده و به ملکوت اعلی عروج کرد ودر کنار دیگر همرزمانش آرام گرفت.

وصیت نامه

بسم الله الرحمن الرحیم
تاریخ۲۹/۱/۱۳۷۴مصادف با هجدهم دیحجه سال۱۳۱۵هجری قمری وصیت نامه محمد حنفیه درستی فرزند مرحوم علی درستی
اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمدارسول الله واشهدان علی ولی الله
شهادت می دهم به یگانگی خداوند متعال وشهادت میدهم به رسالت ونبوت حضرت خاتم الانبیاءمحمد مصطفی(ص)شهادت میدهم که حضرت علی ابن ابی طالب ولی ووصی حضرت رسول اکرم میباشد.
دوش وقت صحر از غصه نجاتم دادند
واندر آن ظلمت آب حیاتم دادند
چه مبارک صحری بود چه فرخنده شبی
آن شب قدر که این تازه براتم دادند
سلام وصلوات خداوند بر روح پاک حضرت رسول اکرم (ص)وائمه معصومین(ع)،سلام وصلوات بر محضر آقا امام زمان عجل الله فرجه الشریف خاتم امامان معصوم(ع)شهادت می دهم که حضرت مهدی در غیبت کبری میباشد وانشاءالله بنا به تشخیص خدا روزی قیام خواهد کرد. سلام وصلوات بر روح بلند امام امت خمینی کبیر رهبر بزرگ انقلاب اسلامی که مارا از ظلم وستم طاغوت واستکبار جهان خوار شرق وغرب خصوصا آمریکای جنایتکار رهایی بخشید ودر این عصر مارا به راه راست هدایت فرمود.سپاس وستایش خداوند منان را که بر ما منت نهاد ومارا در عصر خمینی به دنیا آوردوما با دیدبصیرت وآگاهی واختیار کامل راه امام امت را انتخاب کردیم ودر این راه به جهاد همه جانبه پرداختیم وبه عنوان پاسداری اسلام را به برکت وجود امام عزیزمان برای خود برگزیدیم وهشت سال با صدامیان وجهان خواران ومعاندان نظام مقدس اسلامی به جنگ پرداختیم تایاری خدا شامل حال ما باشد ونظام مقدس جمهوری اسلامی را از شر ستم کاران نجات دادیم. سلام وصلوات بر ولی امر مسلمین جهان حضرت ایت الله خامنه ای،رهبر وفرمانده کل قوا بعد از رحلت امام این کشتی عظیم اسلامی را هدایت می کندوحقا راه امام امت را طی می نماید. همه همکاران وهمرزمان ودوستان وآشنایان را توصیه می کنم راه امام امت راکه همان راه انبیای عظام واوایاءگرامی میباشد ادامه بدهند ودر دفاع از مقام معظم رهبری وحکومت اسلامی از هیچ گونه کوششی دریغ نورزندتا انقلاب را به انقلاب مهدی(عج)متصل نمایند.خانواده خودم وبرادران وخواهران را به پاکی وعفت دعوت می نمایم.وصیت می کنم بعداز من حخجاب اسلامی را رعایت نموده وزینب وار ادامه دهنده راه من باشند. راه وهدفی که حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)در مکدت کوتاهی ترسیم نمودند،تلاش وهوشیاری واستقامت دهنده آن یعنی زینب قهرمان بودکه بعد از چهارده قرن هنوزادامه پیدا کرده وحفظ شده است.ما وشمادر تکمیل آن مسیر باید اقتدا کنیم به حضرت زینب سلام الله علیها.

محمد حنفیه درستی ۲۹/۱/۱۳۷۴

مطالب مرتبط ...

پربیننده ها ...