شهید حسین بایزیدی

زندگی نامه

شهید حسین بایزیدی فرزند قادر در سال۱۳۴۰ در روستای شندره از توابع شهرستان سردشت از دامان پاک خانواده ای متقی و پرهیزکار متولد گردید. در زمان کودکی وی خانواده اش با فقر و محرومیت دست به گریبان بود و این مسئله او را به شدت رنج می داد و روح و روانش را آزرده می کرد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه کوچک روستا به پایان رساند و برای ادامه تحصیل، روانه شهرستان سردشت شد و همزمان با طلیعه انقلاب اسلامی در مدرسه چهارده آذر موفق به اخذ مدرک سوم راهنمایی شد.

دلاورمردیهای فرمانده رشید اسلام حسین بایزیدی
شهید بایزیدی در تظاهرات و مبارزات مردمی ملت ایران حضور فعال داشت و با پخش تصاویر و پیامهای امام، وفاداری خویش را نسبت به امام و انقلاب اثبات و نفرت و انزجار خود را نسبت به ظلم و بیداد حکومت منفور پهلوی ابراز میداشت. جاذبه انقلاب، حسین را که روحی حساس داشت و بسیار باشهامت بود، چنان مجذوب خود کرد که به عنوان بسیجی همکاری خود را با سپاه پاسداران شروع کرد و به عضویت رسمی سپاه درآمد. حرکتهای ایذایی گروهک های ضدانقلاب در منطقه و آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعثی، حسین را چون شیر ژیان خروشان نموده بود و در پاکسازی روستاهای منطقه و جبهه جنگ تحمیلی حماسه های شایانی از خود نشان داد، به طوری که نام او لرزه بر اندام ضدانقلاب می انداخت. شهید پس از آن که به عنوان بسیجی وارد سپاه پاسداران شد به علت علاقه زیاد و رشادت بی نظیر به زودی پاسدار رسمی شد و در رکاب فرماندهان و سرداران رشیدی چون شهید حاج علی اکبری و دیگران، در میدانهای نبرد درس مردانگی و پایمردی آموخت. تا سرانجام خود نیز فرمانده شد و چون شیر درنده در قله کوه ها و لابلای جنگلهای منطقه سردشت، شمشیر اسلام را به روی دشمنان دین می کشید و وجب به وجب ضدانقلاب را از روستاهای منطقه به عقب می راند.

از خصوصیات بارز شهید، داشتن روحیه ای قوی، وقار و متانت، خوشرویی با دیگران، بی توجهی به مادیات در عین فقر، صبر و حوصله و اعتقاد و علاقه قلبی به اسلام و انقلاب بود و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

شهید یک فرد متقی، باایمان، خوش اخلاق و مهربان و خوش رفتار بود و اوقات فراغت خود را با دیدار از اقوام و فامیل و رفتن به دامان طبیعت و ورزشهای محلی و مطالعه طی می کرد.

شهید هنگام مراجعه از عملیاتهای خود با وجود خستگی زیاد، نسبت به افراد خانواده و زن و فرزندش بسیار مهربان بود و تا جایی که می توانست به آنها محبت می نمود، به آنها روحیه می داد و از رشادتها و موفقیتهای خود راضی بود و خداوند را سپاس می کرد. تربیت مذهبی حسین در محیط خانواده و غیرت و شجاعت وی و همچنین راهنماییهای پدر جوانمردش، وی را طوری بار آورده بود که نمی توانست شاهد این همه ظلم و تجاوز و بی حرمتی به اسلام باشد. ولی او ساکت ننشست و برای نیل به این اهداف بهترین راه مبارزه با بیدادگری را در همکاری با سپاه پاسداران تشخیص می داد که مشتاقانه و در نهایت اخلاص آن را برمی گزیند و کوه و دشت و جنگل منطقه را بر دشمن تنگ می نماید و همچون شیر بر دشمنان می تازد و این رشادت و از جان گذشتگیها بود که وی را به یک فرمانده لایق و کارآزموده و موفق تبدیل نموده بود و از وی مردی ساخته بود که تاریخ کمتر از این مردان سراغ دارد. سرانجام این فرمانده رشید اسلام و دلاور پس از سالها مبارزه و ایثارگری در تاریخ ۲۴/۰۳/۱۳۷۲ پس از ساعتها نبرد سخت و خونین و رویارویی در روستای گولان به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

روحش شاد و یادش گرامی باد

مطالب مرتبط ...

پربیننده ها ...